Sunday, February 1, 2009

Percubaan Membunuh Hanafi

Usaha guru-guru silat dan beberapa golongan tertentu untuk menyekat kegiatan Hanafi masih tetap tidak berhasil. Malahan Hanafi bertambah berani menjalankan kegiatannya.

Bagi mereka satu sahaja jalan yang dapat dilakukan untuk menyekat perkembangan silat ini iaitu membunuh Hanafi. Mereka percaya tanpa Hanafi silat cekak ini tidak akan berkembang.

Rancangan mereka akhirnya berjaya, tidak lama kemudian Hanafi mendapati tumit kakinya terasa sakit dan bisa-bisa. Adalah dipercayai mereka telah menyapukan sejenis racun yang bisa di kasut Hanafi.

Hanafi begitu susah untuk berjalan, badan semakin susut dan akhirnya dimasukkan ke hospital, Alor Star. Inilah penderitaan yang sangat teruk hingga hampir membawa maut.

Hanafi berkata “Jika tidak dikuatkan keazaman hati dan kepercayaan sepenuhnya kepada Tuhan untuk menghidupkan Silat Cekak, sudah tentu saya akan mati ditangan mereka”.

Hanafi tahu Allah beserta dipihak yang benar. Keadaan Hanafi bertambah pulih dan ketika keluar dari hospital berat badannya hanya tinggal 65 paun sahaja.

Orang yang cuba membunuh Hanafi telah mati tidak beberapa lama kemudian akibat diserang oleh sejenis penyakit.

No comments:

Post a Comment